2008. november 9., vasárnap

Almás-fahéjas muffin


Egy időben nagy muffinos voltam, mindig mindenhova egy tál muffinnal érkeztem :) Aztán valahogy lohadt a lelkesedés, lett jó villanysütőm, amiben más dolgokat is szépre meg tudtam sütni, szemben a korábbiakkal, amikor minden ronda lett. Szóval évek óta nem sütöttem muffint, most a héten megint, jól esett. Kisbenőnek is, aki a minimuffinokból vagy 6-7 darabot tolt az arcába, csak azért nem többet, mert a szülei megelégelték a dolgot, és nem adtak neki többet.



Hozzávalók:





  • 12,5 dkg vaj




  • 10 dkg cukor




  • 2 tojás




  • 25 dkg liszt




  • fél csomag sütőpor




  • 1-1 teáskanál őrölt fahéj ill. szegfűszeg




  • 2 nagyobb savanykás alma




  • fél-1 dl tej




A sütőt bekapcsoltam, megkértem szépen rá, hogy 190 fokra fűtse fel magát. A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a cukrot és a tojásokat, kicsit összekevertem. Hozzáadtam az előzőleg összekevert liszt-sütőpor-fűszerek elegyet, majd a kis kockákra vágott almát és a tejet. Alaposan összekevertem, és az előzőleg telepapírkapszlizott muffinformába lapátoltam a tésztát. Betoltam a sütőbe. A minimuffinoknak 15, a nagyoknak 20 perc kellett a készenléthez.



Az index muffintopikjáról vadásztam a receptet 120 évvel ezelőtt, nem tudom, kié

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése