2010. február 7., vasárnap

Zöldséges krumplikrémleves

Timi, a fiam újdonsült gondozónője megkönyörült rajtam, amikor az "átadóban" ücsörögtem órákig melegben, étlen, szomjan, unatkozva, és a kezembe nyomott néhány újságot. Annyi időm volt, hogy be is bifláztam egy jó kis téli, olcsó receptet :)


Hozzávalók:



  • 50 dkg krumpli

  • fél szál póréhagyma

  • 2 sárgarépa

  • 1 fehérrépa

  • fél zellergumó

  • 1 jó marék kelbimbó

  • 1 doboz tejföl

  • só, biovegeta, majoranna


A krumplit megpucoltam, kockákra vágtam, a póré felét felkarikáztam, és feltettem őket annyi sós vízben főni, ami jó alaposan ellepte. Amikor megfőttek, beleeresztettem a rúdmixert, és krémlevessé alakítottam. A felezett kelbimbókat, kockázott zellert, félkarikázott répákat és a karikázott maradék póréhagymát a levesbe tettem, biovegetáztam, tettem bele majorannát, és a zöldségeket is készre főztem. A végén a tejfölt alaposan elkevertem egy kevés hideg vízzel, majd a kimert levessel langyosítottam, és beleöntöttem a lábosba. Rottyantottam rajta, és el is készült. Nekem talán még jobban ízlett a tejfölözés előtt, de így is remek lett.


6 adag, a Blikk Nők c. műremekben :) olvastam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése