2013. március 11., hétfő

Almás crumble

Mielőtt elkezdenének ömleni az epres, medvehagymás ésatöbbi tavaszi receptek, még gyorsan egy téliesebb darab. Sok alma, kevés kunszt: almás crumble. 

Hozzávalók: 
  • 80 dkg alma
  • 3 evőkanál birsalmalekvár
  • 1 evőkanál golden syrup
  • 10 dkg zabpehely
  • 7,5 dkg liszt
  • 7,5 dkg vaj + egy kevés a kenéshez
  • 7,5 dkg barna nádcukor (az a sötétbarna, karamelles ízű, aprószemű)
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra. Az almákat meghámoztam, a magházát kivettem és vékony szeletekre vágtam. Egyből a kivajazott piteformába halmoztam. A birslekvárt a tetején poisson :) eloszlásban elpötyögtettem, és a sütőbe toltam a formát.

A késes aprítóba mértem a zabpelyhet, lisztet, vajat és nádcukrot, kicsit kevertettem, hogy morzsás legyen. Ekkor kivettem az almával telt piteformát, rácsorgattam a golden syrupot, elosztottam a tetején a morzsát. Visszatettem a sütőbe, 10 percig sütöttem 180 fokon, aztán visszavettem 160 fokra, és további 25 percet sütöttem. Langyosan tálaltam.

A Good Food 80 best-ever recipes c. különszámából a recept


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése