2007. október 20., szombat

Sóska


Mondom tegnap Valakinek, hogy gondolkodjon már el rajta, mit enne. Ma reggel kiböki, hogy sóskát enne :) Én azt hittem, valami húsosat választ, esetleg levest vagy tésztát, de nem, sóskát. Nem akadály, a mélyhűtőben figyelt fagyasztva, kivételesen krumpli is van itthon, úgyhogy hajrá.



Hozzávalók:





  • olaj




  • 3 púpozott fakanál liszt




  • 1 csomag mélyhűtött (kiolvaszott) sóska




  • tej




  • cukor, só




  • továbbá főtt tojás és krumpli




Először a tojásokat raktam fel főni, hideg vízben, ahogy kell. Forrás után 15 percig rotyogtattam, majd csorgattam rá a hideg vizet. Aztán krumplit pucoltam ,szám szerint 6 kis krumplit, kockákra vágtam, és sós vízben tettem fel főni. És végül nekiláttam magának a sóskának. Az olajat felmelegítettem, rá a lisztet, világosbarna rántást készítettem belőle. Lehúztam a tűzről, hozzáadtam a kiolvasztott sóskát, egy kis tejet, és igyekeztem csomómentesre elkeverni. Aztán visszaraktam a tűzre, és utánaküldtem még tejet. Sóztam, cukroztam, még cukroztam, még sóztam, hagytam, hogy szépen összeforrjon.



A tányérokon nyolcba vágtam a tojásokat, szedtem mellé krumplit, és nyakonöntöttem a sóskával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése