2007. október 21., vasárnap

Fehérboros nyúlragu


Évek óta szerettem volna ismét nyulat enni. Nálunk ugyanis viszonylag gyakori vendég volt otthon a nyúl, pörköltnek, vadasnak, öregtarhonyának elkészítve. Aztán a múltkor kiintegetett fél kiló nyúlcombfilé a hűtőpultból valamelyik hiperben, és végre cselekedni kellett. Egy hosszú hétvége pedig igen alkalmas valami komoly dolog elkészíésére. Egyébként jórészt Valaki követte el, én csak a kukta szerepét játszottam. Például az aszalt paradicsommal ismerkedtem (úgy nézem, jó barátok leszünk).



Hozzávalók:





  • 50 dkg nyúlcomb




  • 3 szelet bacon




  • 1 nagy fej hagyma




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 20 dkg gomba




  • 4 kis fej paradicsom




  • 6 db aszalt paradicsom




  • 1,5-2 dl száraz fehérbor (most cserszegi fűszeres)




  • 1,5-2 dl húslé




  • fél csomó petrezselyem




  • só, bors, tárkony, bazsalikom




  • 3 evőkanál olivaolaj




  • igény esetén a tálaláshoz egy kis tejföl




Először megismerkedtem az aszalt paradicsommal. Az eredeti recept egyáltalán nem említett ilyesmit, de az nem baj. Fogtam az aszalt paradicsomokat, egy müzlistálba pakoltam őket, leöntöttem az olivaolajjal, rászeleteltem egy gerezd fokhagymát, és megszórtam egy kis szárított bazsalikommal. Ebben állt kb. félórát.



Innen második szám második személyben, jó? :) A húst kisebb szeletekre vágjuk, sózzuk, borsozzuk, és az aszalt paradicsom alól kiöntött olajban, a félbevágott baconszeletekkel fehéredésig átsütjük. Kihalásszuk egy tányérra, és dolgozunk tovább a lábosban. Az apró kockákra vágott hagymát megpároljuk, majd belenyomjuk a másik fokhagymát, hozzáadjuk a szélesebb szeletekre vágott gombát és a gerezdekre szeletelt paradicsomot, valamint az aszalt paradicsomot. Ezt 3-4 percig pároljuk, majd visszatesszük a húsokat, felöntjuk a borral és a húslével, szórunk bele tárkonyt és petrezselymet, szükség esetén még egy kis sót (vigyázat, az aszalt paradicsom tud jó sós lenni, amit ázáskor szépen ki is dob magából), és fél órát (vagy amíg a nyuszik megpuhulnak) lassú tűzön főzzük. Addigra igen szép sűrű szósz lesz rajta. Közben főzünk egy jó adag rizst, és lehet is tálalni. Aki úgy szeretné, az asztalnál tejföllel finomíthatja. Nekünk egy kicsit savas lett talán a szósz, a paradicsom és a bor miatt egy nagyon pici cukrot elviselt volna valószínűleg.



3-4 adag, a recept alapja a receptbazárból származik




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése