2008. június 1., vasárnap

Csíkos tejbegríz


Ha jól emlékszem, kalvenault töltött paprikát főzött nekem, és csíkos tejbegrízt azon a szép nyári estén. Szokás szerint Bacardi Breezert ittunk mellé. És én akkor rájöttem, hogy mégiscsak meg lehet enni a hideg tejbegrízt, amitől gyerekkoromban annyira irtóztam, hogy egyszer a nagymamám otthonhagyott a meg-nem-evése miatt, míg ő kertmozizni ment a másik két gyerekkel Sajátos nevelési elvei voltak a Maminak, ezek közül az egyik, hogy az ételt meg kell enni. Felnőtt fejjel meg tudom érteni, aki a belvárosban csinálta végig fiatalasszonyként a világháborút, annak szentségtörés lehet, ha valami a tányéron marad. Lényeg a lényeg, tegnap késő délután merengtem, hogy kellene valami édességet enni, persze semmi nem volt otthon, és akkor berémlett ez a rakott tejbegríz.



Hozzávalók:





  • 1 liter tej




  • 9 evőkanál gríz




  • 5 evőkanál cukor




  • 1 csomag bourbon vaníliás cukor




  • fél citrom reszelt héja




  • 1,5 evőkanál holland kakaópor




A tejet felraktam melegedni, belereszeltem a citrom héját és belekevertem a vaníliás cukrot. Amikor langyos lett, hozzákanalaztam a grízt, és szép lassan forrásba hoztam szinte folyamatos kevergetés mellett, majd félrehúztam. Vízzel kiöblítettem egy jénai edényt, és a tejbegríz felét belekanalaztam, majd azonnal hideg vízbe állítottam. Gyorsan, alaposan belekevertem a kakaóport a maradék tejbegrízbe, addigra a fehér rész nagyjából megbőrösödött és összekeményedett, és szép lassan, rákanalaztam a barna réteget. Hagytam alaposan kihűlni. Tálaláskor deszkát borítottam a jénaira, majd a feje tetejére állítottam az egészet, így fordítottam ki az edényből a csíkos tejbegrízemet. Szeletelhető állagot öltött, de nem lett kocsonyás. Aki olyanra vágyik, növelje a gríz mennyiségét, vagy csökkentse a tejet.



4 adag, fénykép később (ha egyszer megszerelik Valaki laptopját, pótolom a hiányosságokat. addig nem tudok szerkeszteni sajnos)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése