2008. június 23., hétfő

Kakaós darázsfészek


Hozzávalók:





  • 1 adag családi kalácstészta, bedagasztva




  • 10 dkg vaj




  • 10 dkg cukor + 1 evőkanállal




  • 1 púpozott evőkanál holland kakaópor + fél mokkáskanál őrölt fahéj




  • 3 dkg margarin




  • 1,5-2 dl tej




  • 1 csomag vaníliás cukor




  • hangyabokányi rum




A kész kalácstésztát a duplájára hagytam kelni kedvenc tupperes kelesztőtálamban. A sütőt 200 fokra kapcsoltam be. A szobahőmérsékletű vajat a 10 deka cukorral, kakaóporral, fahéjjal alaposan kikevertem (vagyis nem én, hanem a kézimixer). Lisztes alapon 3-4 mm vastagra nyújtottam a tésztát, majd megkentem a vajas kakaókrémmel, és feltekercseltem. Kb. 4 centi széles tekercseket vágtam a töltött kalácsból, és a kivajazott, kilisztezett, 26 cm-es tortaformába pakoltam őket, vágott felükkel felfelé fordítva, legalább 1-1,5 cm távolságra egymástól. Így dolgozva kb. a kalács háromnegyede fért a tortaformába, a többit hagyományos módon, vékonyabbra vágva kakaós csigának pakoltam egy másik tepsibe, majd hagytam őket szépen újra megkelni.



A kapcsos tortaformát és a tepsit egyszerre raktam a sütőbe, 190 fokra visszavettem a meleget, viszont légkevertem. 20 perc után meglocsoltam a langyos tej - 1 evőkanál cukor - vaníliás cukor - rum kombóval. Őszintén szólva ezt máskor én később teszem majd, szerintem ettől kapta meg kicsit a tetejét... Mindenesetre locsolás után újabb 20 percet sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése