2008. június 29., vasárnap

Búcsúsüti


Az a szokás nálunk a munkahelyemen, hogy a távozó kismama az utolsó napjai egyikén meghívja a felebarátait egy kis sütizésre. A hangulat az én véleményem szerint mindig olyan izé, nem valami felszabadult, elhangzanak a szokásos kérdések (mit fogsz csinálni ráérős szabadidődben?, nem fogunk hiányozni?, mikorra is vagy kiírva?, fiú/lány?, meddig tervezel otthonmaradni? stb.). Kismama válaszolgat, rutinból, hiszen ezek a kérdések nap mint nap elhangzanak, a rájuk adott sablonválaszokkal, szerencsés esetben senki nem akar az ember hasához nyúlni. Na szóval, kismama sütit visz be, felebarátai megeszik, kis búcsúbeszéd, ajándék, aztán siet mindenki a dolgára, kismama jó esetben nem pityereg. A magam részéről kétféle sütinél többet sem melegileg, sem fáradtságilag nem vállaltam be. Nem is baj, tényleg izé volt a hangulat, úgy kellett tukmálni a cuccost. Azért volt, aki egy tányér kókuszgolyóval távozott. Biztos a monitor előtt jobban esik.



Kókuszgolyó





  • 1,2 kg darált háztartási keksz




  • 30 evőkanál porcukor




  • 10 evőkanál sárgabaracklekvár




  • 4 dl tej




  • 12 dkg margarin




  • 1 evőkanál nescafé




  • 6 evőkanál rum




  • 1 csomag kókuszreszelék





A fenti hozzávalókat alaposan, egynemű masszává gyúrtam, majd kisebb/közepes méretű golyókat formáltam belőle, és kókuszreszelékbe hengergettem. A szállítás megkönnyítése érdekében, hogy ne gyűrődjenek nagyon össze, két tálcán hagytam őket kicsit kiszáradni (fél napot) a no frostos hűtőnkben (ez az első dolog, amiben hasznát látom ennek a fícsörnek...).



110 golyó lett belőle



Fűszervajas masnik - pizzás dugóhúzók





  • 3 csomag, 27 dekás leveles tészta




  • 1 kis tubus spagettikrém




  • szárított bazsalikom




  • reszelt parmezán




  • 10 dkg vaj




  • frissen őrölt vegyesbors + vegeta + frissen őrölt szerecsendió




  • 2 gerezd fokhagyma




  • friss petrezselyem




  • 1 tojás




  • egész mák




Először elkészítettem a fűszervajat: a szobahőmérsékletű vajat alaposan felvertem a vegetával, borssal, szerecsendióval, átnyomott fokhagymával, aprított petrezselyemmel. A leveles tészták közül egyet kiterítettem (szerencsére már ki is volt nyújtva), alaposan megkentem a fűszervajjal, félbehajtottam, majd 1X10 centis csíkokra vágtam, és igyekeztem masnikat formálni belőlük. Nem akadtam fenn azon sem, ha nem sikerült :) Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam a masnikat, megkentem tojással, és mákkal szórtam meg. 190 fokra előmelegített sütőben, légkeverés mellett 10 perc alatt készre sültek. A fűszervaj maradéka a mélyhűtőben landolt, jó lesz valami natúr sülthusira.



A pizzás dugóhúzóknál egész hasonlóan jártam el, a leveles tésztát kiterítettem, megkentem fél tubusnyi spagettikrémmel, alaposan megszórtam bazsalikommal, félbehajtottam. Itt az egész tésztát tojásoztam, megszórtam reszelt parmezánnal, csíkoztam, majd tekertem. A sütést lásd fent.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése