2010. január 4., hétfő

Csokiszuflé és Csillagánizs főzőiskola

A nagy karácsony előtti ábrándozásban, gasztroblogolvasgatásban elcsábultam én is egy Csillagánizs főzőiskola tesztelésre. Nem bántam meg. Ezelőtt két helyen voltam főzőórán (vagymi), azt gondolom, Csillagánizsék odafigyelnek a részletekre. Maximált létszám, mindenki részt vehet az alkotásban, előre nyomtatott jegyzetlapokat kaptunk a hozzávalókkal, le lehet ülni, ha az ember elfáradt, magas minőségű alapanyagokkal dolgoznak. Juhos Józsit meg szeretjük :) A karácsonyi menü méltó befejezése című órán vettem részt, ahol nem beiglit és nem zserbót sütöttünk, viszont hat másik műremeket, franciásabb-olaszosabb vonalon. A végén mondjuk meg akartam halni a sok édességtől.


A karácsonyi menüt így nálunk is csokoládé felfújt zárta, még gyakorolni kell, hogy pont jóra süljön, de állok elébe :)


Hozzávalók:



  • 6 tojás

  • 7 dkg finomliszt

  • 12 dkg porcukor

  • 12 dkg vaj

  • 15 dkg étcsokoládé (max. 75%-os kakaótartalmú)


A csokit vízgőz fölött összeolvasztottam a vajjal. A cukrot, lisztet és 2 tojást alaposan elkevertem, majd a többi tojást is hozzáadtam, és megint megkevertem. Ehhez hozzáadtam a csokis vajat, és a tészta el is készült.


A formákat kivajaztam, kiliszteztem (a forma tetejéig egészen), belekanalaztam a tésztát, és 190 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel, elvileg 12 percig sütni. A perceket ki kell kísérletezni, nekem 12 sok lett sajnos, de a JJ is azt mondta, hogy ezt gyakorolni kell a mindenkinek a saját sütőjével. Sütőből kivétel után 20 mp-et érdemes állni hagyni, utána könnyen kifordul a formából.


Megjegyzés: a tésztát légmentesen záródó dobozban 1 hétig el lehet tartani a hűtőben, sütés előtt fél órával ki kell venni a hűtőből és átkeverni.


Elvileg 8 adag, nyilván formafüggő, én 6 felé osztanám, Juhos Józseftől tanultam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése