2015. április 27., hétfő

Café latte torta

Következzen a zseniális caffé latte torta receptje :) Közkívánatra. Be kell valljam, a tortámat a saját munkahelyi csapatom nyerte el a Segítsüti akcióban. Én igazán igyekeztem rábeszélni őket valami másra, de rendre elbuktam, csakis ezt szerették volna. Tényleg zseniális, valahogy pont jók lettek benne az arányok, semmi nem nyom el semmit. A lenti mennyiségeket 22 cm-es formához ajánlom.

A torta átadása és közös elfogyasztása a múlt héten megtörtént, mindenki nagy megelégedésére :) Ezúton is köszönöm a csapatom támogatását, bár a liciten 31 ezer forintnak látszik, valójában 34 ezer forintot adtunk közösen így a Borsóháznak!

A kép finoman szólva sem a legszebb darab, csak telefonnal kaptam le, ez a harmadjára készült változat, csak azt örökítettem meg, hogy így is lehet díszíteni, szerintem állati jó :)

Hozzávalók a tésztához (22 cm-es tortaformához):
  • 7,5 dkg liszt
  • 3,3 dkg holland kakaópor
  • 11 dkg barna cukor
  • 1 csipet só
  • fél kk sütőpor
  • fél kk szódabikarbóna
  • 60 ml (laktózmentes) joghurt
  • 60 ml langyos víz
  • 1 egész tojás
  • 1 bő ek olaj

Hozzávalók a karamellhez (ebből másfélszer ennyi kell)
  • 85 g cukor
  • 60 g (laktózmentes) tejszín
  • 35 g vaj

Hozzávalók a kávémousse-hoz:
  • 50 ml tej
  • 50 g barna cukor
  • 10 g nescafé (lehet koffeinmentes is)
  • 75 g keserű csokoládé
  • 200 ml hideg (laktózmentes) tejszín
  • fél zacskó habfixáló
  • 2-3 lap zselatin
  • 2 ek víz

Hozzávalók a tejszínes krémhez:
  • 3 dl hideg (laktózmentes) tejszín
  • egy zacskó habfixáló
  • 12,5 dkg mascarpone
  • 7 dkg porcukor (csökkenthető)
  • 7 dkg fehér csoki

A sütőt bekapcsoltam 175 fokra. A tésztához a száraz alapanyagokat összekevertem, majd hozzáadtam a nedveseket, alaposan összekevertem, és kivajazott-kilisztezett, 22 cm-es tortaformába öntöttem. 20 perc alatt megsült, rácson hagytam kihűlni. Ekkor kivettem a tortaformából, és a formát alul és oldalt is sütőpapírral béleltem ki, hogy majd a végén könnyebben lehessen kivenni.

Elkészítettem a karamellréteget: a cukrot megkaramellizáltam, majd hozzáadtam a tejszínt és a vajat, még kicsit melegítve csomómentesre olvasztottam, és hagytam langyosra hűlni. Ekkor öntöttem csak a kakaós alapra.

Jöhetett a kávémousse: gőz fölött összekevertem-olvasztottam a tejet, cukrot, nescafét, majd az apróra tördelt csokit, és félretettem hűlni. A zselatinlapokat egy müzlistálban beáztattam hideg vízben. A tejszínt félig felvertem, hozzáadtam a habfixálót, majd teljesen felvertem. Óvatosan hozzáforgattam a kihűlt csokis-kávés elegyhez. A puhára ázott zselatinlapokat 2 ek vízzel összemelegítettem egy pici bádogbögrében, majd folyamatosan keverve a kávés-csokis tejszínhez adtam.Végül ráöntöttem a masszát a karamellrétegre, és hűtőbe tettem 2 órára.

A felső, tejszínes réteghez gőz fölött megolvasztottam a fehér csokit, még melegen hozzákevertem a porcukrot és a mascarponét, majd hűlni hagytam. A tejszínt félig felvertem, hozzáadtam a habfixálót, majd teljesen felvertem, majd óvatosan hozzáforgattam az addigra kihűlt mascarponés fehércsokit. Rásimítottam a kávés rétegre, és újabb 2 órát hűtöttem, ekkor jöhetett a díszítés.

Az alsó két réteg Édesemet dícséri, a felső kettő saját fejlesztés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése