2010. május 9., vasárnap

Dupla csokis kuglóf

Hozzávalók:



  • 1 dl tejföl

  • 1 dl tej

  • 2 dl cukor

  • 1 tojás

  • 4 dl liszt

  • 2 teáskanál sütőpor

  • 1 csipet só

  • 10 dkg étcsokoládé

  • 10 dkg csokilencse

  • 2 evőkanál olaj


A tejfölt, tejet, cukrot, egész tojást elkevertem, majd apránként és folyamatosan kevergetve belekevertem a gőz fölött felolvasztott csokoládét (fohászkodva mindenféle istenségekhez, hogy a forró csoki ne rántsa össze a tojást). A sóval és sütőporral vegyített lisztet is hozzákevertem, végül a csokilencsét és az olajat dolgoztam a masszába.


Enyhén kiolajozott szilokonos kuglófformába öntöttem, majd 200 fokra előmelegített sütőbe tettem. 10 perc után visszavettem a hőmérsékletet 180 fokra, és további 25 percet sütöttem. 5 percet hagytam hűlni, majd kiborítottam a formából. Még langyosan szeletelni kezdtem, porcukrot kapott, és egy bögre tej kíséretében jól meguzsonnáztuk. Mókamiki nem, nem szereti a csokis dolgokat, ő lekváros kenyeret evett :)


A Négy alapíz szakácskönyve (Édes) csokoládékenyér c. receptje alapján


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése