2010. május 29., szombat

Sonkás kocka

Kissé el vagyok maradva a postolással. Ez abból is lászik, hogy a sonkás kockám egyikdőben született nagyjából nemisbéka sonkalé levesével (csak mert egy húron pendülünk). Merthogy volt a mélyhűtőben még a húsvéti tarja maradékából egy picinyke (na jó, úgy a harmada), és eszembe jutott a klasszikus sonkás kocka.


Hozzávalók:



  • 30 dkg fodros nagykocka tészta

  • 25 dkg főtt, füstölt tarja (vagy sonka, persze)

  • 2 dl tejföl

  • 2 tojás

  • 3 dkg vaj

  • pici olaj a kenéshez és zsemlemorzsa


A tésztát kifőztem. Közben megcsináltam a sonkás cuccot: a tojássárgákat elkevertem a vajjal, tejföllel, darált sonkával és a tojásfehérje habjával. Ráöntöttem tésztára, óvatosan összekevertem, és egy vékonyan kiolajozott, zsemlemorzsával megszórt méretes jénaiba tettem. 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.


4 személyes adag, Horváth Ilonától okosodtam


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése