2013. január 10., csütörtök

Rozmaringos-körtés sertéssült

Végül is nem csavartam nagyot az eredeti recepten, éppen csak azt nem hittem el, hogy a sertéshús 5 perc grillezés után elkészül rendesen (well done :). Inkább pároltam egy jó órát, isteni szaftos és puha lett, lassan kezdem elhinni, hogy konyítok kicsit a húsokhoz. Kicsit. És öntöttem alá egy kis rozét, mármint a körtés cucc alá, mi baj lehet alapon.

Hozzávalók:

  • 4 szelet (50 dkg) sertéshús (diója)
  • 1 ek vaj
  • 1+1 ek olívaolaj
  • 2 fej lilahagyma
  • 3 körte
  • rozmaring, só, bors
  • hangyabokányi rozé

A hússzeleteket félbevágtam, sóztam, borsoztam. Egy nagy serpenyőben összeolvasztottam a vajat 1 ek olívaolajjal, majd 2 részletben fehérítettem-megkapattam a hússzeleteket. Amikor mindegyikkel megvoltam, az összeset visszaraktam a serpenyőbe, aláöntöttem egy kevés vizet, megszórtam egy kevés rozmaringgal, és fedő alatt 1 órát pároltam. Amikor lejárt az idő, a szaftot majdnem teljesen elsütöttem alóla.

Közben a hagymát nagy kockákra vágtam, a körtéket 4-be. A másik evőkanál olívaolajon párolni-pirítani kezdtem őket így együtt, megszórtam rozmaringgal, rövid időre le is fedtem, hogy a körték átpuhuljanak. Amikor a hagyma karamellizálódni kezdett, egy kevés rozét öntöttem alá, épp csak hagytam elpárologni, és lezártam.

Amikor a hús is elkészült, rázogatva összekevertem a körtés hagymával. Sáfrányos rizst ettünk hozzá.

Szűk 4 adag, a Good Food magazin 2013 januári számából a recept eredetije
(és már megint miért fordította el a képet, és miért nem tudom visszaforgatni?)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése