2013. január 15., kedd

Lazac tormakrémmel, kelkáposztakörettel

Hát ez egy de jó ebéd volt. Jó rég óta nem vagyunk barik a halakkal, pedig gyerekkoromban rengeteget ettem és szerettem is. Aztán fordult a kocka, az első terhesség alatt előírás szerint minden héten ettem egyszer halat, és azóta sem ízlik. Hekk csakcsak, más nem nagyon. De ez a lazac most nagyon jól esett, szerencsére lefagyasztottam még két szeletet. A torma pedig igen jól áll neki. 

Hozzávalók:

  • 2 szelet lazac
  • 2 ek csípős torma
  • 2 ek majonéz
  • 1 fél kifli
  • só, bors
  • kevés olaj a kikenéshez
  • egy kicsi fej kelkáposzta fele
  • 1-1 ek joghurt és tejföl

A halszeleteket enyhén megsóztam. A száraz kiflit, tormát, majonézt, borsot az aprítógépbe tettem, és egyneműre kevertettem. A masszát a halra gyömöszöltem, a halakat pedig egy vékonyan kiolajozott tepsibe tettem. 180 fokra előmelegített sütőben 18 percet sültek - az én halaim vastag szeletek voltak, ha vékonyabbak, 12 perc is elég lehet. 


Közben elkészítettem a köretet: a kelkáposztát csíkoztam, sós vízben puhára főztem 10 perc alatt. Leszűrtem, hozzákevertem a joghurtot és a tejfölt, ennyi. Meglepően finom és harmonikus, pedig ugye semmi extra.

2 adag, a Good Food 2013 januári számából a recept
(a képfeltöltő szórakozik velem, ez is fordítva volt, de nem baj, úgy kell neki, a lényeget úgy is látni)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése