2006. november 25., szombat

Káposztás csiga


Hozzávalók:



Egy adag élesztős omlós tészta



60 dkg káposzta



1 evőkanál kristálycukor



4 evőkanál olaj



só, bors



1 evőkanál liszt



1 tojás sárgája + 1 egész tojás



5 dkg reszelt sajt



A töltelékhez lereszeljük a káposztát, én az aprítóba dobáltam bele. A cukrot megpirítjuk, majd hozzáadjuk az olajat, a káposztát, és sózzuk, borsozzuk. Nagy lángon, folyamatosan keverve megpirítjuk, ez kb. 15-20 perc. Ha kihűlt, hozzákeverünk egy tojássárgáját és az egy evőkanál lisztet.



A tésztát kihalásszuk a hűtőből, és alaposan kinyújtjuk - elvileg 30X40 cm-es téglalapra, hát én olyan embert még nem láttam, aki tud téglalapra nyújtani, bár ismerek olyat, aki hajlandó lenne tök precízen ezt megcsinálni, csak nekem erre nincs 1 órám :) A közepén 5-6 centit szabadon hagyunk, a többi tésztán elosztjuk a káposztát (nekem kicsit sok lett a töltelékből), majd a szabadon maradt csíkot megkenjük tojásfehérjével. Elvágjuk középen, és a szélétől (káposztás rész) a közepe felé (tojásfehérjés) haladva feltekercseljük. Ezen a ponton jutott eszembe anyám, és egyéb felmenőim, és próbáltam rájönni, hogy jutott eszembe tekercset csinálni. Igaz, az én tésztám nem a hűtőből jött, és ezért nagyon nehéz volt vele dolgozni. Szóval, a tekercsekből ekkor karikákat szeletelünk, és a vágott felükkel lefelé rakjuk bele a sütőpapíros tepsibe. Kézzel egyesével megigazgatjuk őket, hogy jobban hasonlítsanak csigára, ahelyett, hogy elgázolt csigára hasonlítanának. Fél órát kelesztjük őket a tepsiben, majd megkenjük őket a maradék tojással, és rájuk szórunk reszelt sajtot. 180 fokon elvileg 25-30 percig sütjük, nekem 20 perc kellett 170 fokon légkeveréssel.



Ezt is Lajos Maritól tanultam, Nők Lapja Konyhája, 2003. tél




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése