2007. január 19., péntek

Hagymás-sörös csirke


Ez a másik kulináris emlék, amit Portugáliából hoztam. Sónia mondjuk hagymalevesport használt alapnak, ezt vagy kétszer én is elkövettem, aztán szépen a saját szájízem szerint alakítottam a receptet az évek alatt. Eredendően én combból szeretem, de az most ugye nincs porondon, így csirkemell került a fazékba. Egyébként ez az a recept, amit egyszer valahova beneveztem egy receptversenybe, és azóta szerte kering a neten, láttam már a saját szavaimmal megfogalmazva a Harmoneten például, persze a forrás megjelölése nélkül...



Hozzávalók:





  • 2 fej hagyma




  • 3 gerezd fokhagyma




  • 2 csirkemell




  • 1 doboz sör




  • 1,5 dl tejföl




  • 2 teáskanál liszt




  • só, bors




Pici olajon megpároltam a kockákra vágott hagymát, majd belenyomtam a fokhagymákat, és a nagy kockákra vágott csirkemellett. Nem volt kedvem normálisan feldarabolni, gondoltam, majd mindenki a tányérján teszi ezt meg, és így jobban is emlékeztetett az eredeti csirkecombos változatra. Szóval addig hevítettem a hagymás csirkedarabokat, míg azok ki nem fehéredtek, ekkor felbontottam a sört, és annyi öntöttem belőle, ami ellepte a husikat. Ez kb. 4 deci lett, a többi az enyém :) Sóztam, alaposan megborsoztam, és hagytam rotyogni. Amikor a csirkék puhára főttek, kihalásztam őket egy tányérra, a szaftot pedig kicsit megturmixoltam, és a tejszín-liszt keverékével behabartam. Forraltam rajta egyet, visszadobáltam a husikat, és rizst főztem mellé.



Ehességtől függően 4-6 adag lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése