2007. február 1., csütörtök

Két legyet egy csapásra - kalóriaszegény desszert


Nagyon izgultam :) Mindjárt a meghirdetéskor - amit lehet, hogy sosem veszek észre, ha nemisbéka kartársnő fel nem hívja rá a figyelmem, mentségemre legyen szólva, dolgos hétköznapjaimat éltem, szóval mindjárt meghirdetéskor járni kezdett az agyam, és pörögtek a szakácskönyvek. Illetve csak két szakácskönyv, a Négy alapíz szakácskönyve - édes és a Francia konyha. Télieset szerettem volna, narancsosat vagy fűszereset. Aztán a Francia konyhában rábukkantam a tutira, onnantól kezdve biztos voltam benne, hogy ez kell nekem. Egyszer be is szereztünk 12 db körtét, ami aztán kettő híján megrohadt itthon, végül természetesen az utolsó pillanatban készült el a mű.






Fűszeres borban buggyantott körte



Hozzávalók:





  • 4 nagyobb körte (4X110 kcal)




  • 1 liter bordói bor, az enyém soproni kékfrankos (7X74 kcal)




  • 10 dkg cukor (380 kcal)




  • 6 szem szegfűszeg




  • 2 szerecsendióvirág




  • 1 karika citrom




A körtéket meghámoztam krumplihámozóval, de vigyáztam, hogy a száruk megmaradjon. A bort, szegfűszeget, szerecsendióvirágot és a citromkarikát forrni tettem fel, és amikor felforrt, belerakosgattam a körtéket. Lassú tűzön fél órát főztem őket, közben háromszor vagy négyszer megforgattam, hogy mindenhol érje a körtéket a bor. A fűszeres lében hagytam őket langymelegre kihűlni, ekkor tálaltam. Hogy még jobb legyen nekünk, a bort nem küldjük pocsékba, hanem mellé kínáljuk, nagyon finom, de így a kalóriamennyiség alaposan megnő...



Utólag kiszámolva, ha egy ember egy körtét eszik, és csak egy deci fűszeres bort kortyol el mellé, pont 400 kcal-ban áll meg a történet.



A receptet Joanne Harris és Fran Warde: Francia konyha c. remekművéból merítettem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése