2007. május 3., csütörtök

Gyömbéres-almás csirke


Nosztalgiaétel. Ez volt a randivacsoránk Valakivel :)



Hozzávalók:





  • 1 csirkemellfilé




  • 2 evőkanál liszt




  • 7 dkg vaj




  • 1 dl száraz fehérbor




  • 10 centi póréhagyma




  • 1 alma




  • 1 db ötcentis gyömbér




  • 1 dl tejszín




  • 2 teáskanál mustár




  • 1 teáskanál méz




  • só, bors




A csirkét nagyjából 2X2 centis kockákra vágtam, és a sózott, borsozott liszttel jó alaposan összekevertem. Megolvasztottam a vajat, és a húskockákat halványpirosra sütöttem benne, majd szűrőkanállal kihalásztam őket. Beleöntöttem a bort, hagytam 1-2 percig forrni, majd beledobtam a karikázott-aprított póréhagymát, és megpároltam. Ekkor hozzáadtam az almát, amit korábban negyedekre vágtam, majd vékonyabb szeletekre, és beletettem a reszelt gyömbért is. Sóztam, borsoztam, lefedtem, és 5 percig összerotyogtattam. Közbem a tejszínbe kevertem a mustárt, a mézet és a liszt maradékát, majd az egészet a mártáshoz kevertem. Visszaraktam a húskockákat, összeforraltam az egészet, és készen is voltunk. Sáfrányost rizzsel tálaltam.



Stahl-recept alapján készült, kevés módosítással. Éheseknek 2, vékonybélűeknek 3 adag. Kép nem készült, mert éhesek voltunk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése