2007. május 31., csütörtök

Lecsó


Lecsó, lecsó, lecsó, lecsókolom a szádat... :)



Valaki kijött elém a vonathoz és azt mondta, lecsót kell főzzek vacsorára, ő már be is vásárolt hozzá. Mit mondjak, nem tiltakoztam. Ezzel megkezdődött az idei lecsószezon nálunk is. Azt meg már meséltem, hogy én nem is szerettem a lecsót régen? Nem tudom, hogy az őseim mit követtek el, mondjuk apám annyira szeretett játszani az étellel (nem az asztalnál, hanem főzés közben), hogy simán lehet, hogy nem hasonlított lecsóra. A szüleim általában úgy ütötték rá a tojást, hogy egyben maradjon, tükörtojásnak, az is lehet, hogy ezt nem szerettem, mert a spenóton sem viseltem el a szétfolyó sárgáját. Aztán egyszer a Balatonon, ahol a kempingben szokás volt a szomszédok fazekába is belenézni, egyszer valaki megkínált natúr lecsóval. Azóta vagyok én függő, de jobb szeretem magamnak főzni, mert akkor az olyan is lesz. Részemről nagyjából betartom a 2:1-es paprika:paradicsom arányt.



Hozzávalók a diétás változathoz, ma este:





  • 2 evőkanál olaj




  • 2 fej hagyma




  • 85 dkg paprika




  • 50 dkg paradicsom




  • só, pirospaprika




A hagymát felkockáztam apróra, mély lábasba hajintottam, meglocsoltam az olajjal, tűzre tettem és kavarintottam rajta egyet, majd lefedtem. Az előzetesen megmosott paprikákat kicsumáztam, negyedekbe vágtam, majd azt szeleteltem. (Közben döbbentem rá, hogy én megrögzött félkarikázó vagyok, most mégsem úgy sikeredett.) Amíg a paprikákat felaprítottam, a hagyma pont jóra párolódott, így már küldhettem is rá a paprikát. Megsóztam, kavartam rajta egyet, lefedtem, és jöhettek a paradicsomok. Azokat kockákra vágtam, és - mit ad isten - a paprikák pont addigra lettek már nem roppanós, de még nem puhák, így megkapták a paradicsomot, meg egy teáskanálnyi pirospaprikát. Itt a fedőt már nem kapták vissza, 15 perc és készen voltunk.



Ütöttem rá most 5 tojást, mármint a felére, a másik fele reggeli lesz :) Szép tanyasi tojást kaptunk, az íze is sokkal jobb, mint a boltinak. Én mondjuk nagyon szeretem a la natúr is.



Ha pedig parasztosabbra vágyom, és a vonalaimra sem gondolok, akkor az olajat kiváltja az olvasztott szalonnazsír, és némi füstöltkolbászt is karikázok bele. De - abszurdum! - a múltkor valamiért tejfölt kevertem bele, szóval a lehetőségeknek széles a tárháza.



4 adag lett volna, ha még 3 tojással megküldöm a teljes mennyiséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése