2007. május 27., vasárnap

Töltött karalábé


Hozzávalók:





  • 3 nagy vagy 4 kisebb karalábé




  • 40 dkg darált pulyka




  • 8 dkg rizs




  • 1 kisebb hagyma




  • só, bors, biovegeta




  • 1 gerezd fokhagyma




  • 2-3 dl tejföl




  • liszt




  • 1 csokor petrezselyem




A karalábékat megpucoltam, és karalábévájóval óvatosan kivájtam. Ezen a ponton még dönthettem volna úgy, hogy a bazi nagy karalábéimat félbevágom, és azokat luggatom, nem tettem, utólag megbántam. A kivájt karalábét igyekeztem nem megzabálni, hanem apróbb darabokra vágtam.



A darált husit összekevertem a rizzsel, sóztam, borsoztam, és a hagyma felét kis kockákra vágva is hozzákevertem, plusz az átnyomott fokhagymagirizdet. Ezzel a masszával megtöltöttem a karalábékat, ezeket egy jó nagy fazékba helyeztem. A maradék husiból golyókat formáltam, ezek szintén a lábosban végezték. Felöntöttem forró vízzel a cuccot, hogy jól ellepje, a vizet megsóztam és alapos mennyiségű biovegetát is kapott, valamint utánuk dobtam a hagyma másik felét, szintén kockázva. Hagytam felforrni, és 20 perc után belekerültek a karalábédarabok. Főttek további 30 percet, ekkor a tejföl-liszt keverékével behabartam (pontos arányokat nem mondok, nekem az istennek nem akart besűrűsödni, gyanakszom a lisztre, hogy valami nem kerek vele). Amíg a habarással összerottyant, összeaprítottam a petrezselymet, beledobáltam azt is, még a végén frissen őröltem rá borsot, és lehetett is tálalni.



Karalábémérettől és gyomorbőségtől függően 4-(5)-6 adag

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése