2007. december 28., péntek

Gesztenyével töltött pulykatekercs


Kicsivúval egyetemben tanultam a receptet a Gundel karácsonyi készülődős tanfolyamán, és Kicsivúval egyetemben készítettem el, csak én a másik változatot. A vicc az volt az egészben, hogy mivel a tesóm is ezt sütötte karácsonyra, neki szépen begépeltem a recipét a munkahelyemen (az ottani füzetembe jegyzeteltem), haza viszont nem hoztam a leírást, így magamnak fejből kellett reprodukálni. Később telefonos segítséget kértem a sütéshez, mert csak a hőfokra és a sütési időre nem emlékeztem :)



Hozzávalók:





  • 2 szelet pulykamell




  • 1 tojás fehérje




  • fél dl tejszín




  • petrezselyem




  • 1 csomag édes gesztenyemassza




  • aszalt gyümölcs (szilva, barack, áfonya, megggy)




  • valamilyen mag (nekem fenyőmag, de lehet dió, mandula, akármi)




  • só, bors




  • szalonna (nekem kolozsvári, eredetileg inkább bacon)




  • rozmaring, narancshéj




A pulykamellszeleteket megmostam, megszárítottam, majd alaposan kiklopfoltam, hogy szép nagy, vékony szeleteket kapjak. Az egyikből levágtam egy darabkát, meg nem mondom, mekkorát, az ment a töltelékbe. Az aprítógépbe dobtam a húsdarabot, " ledaráltam" , majd utánaküldtem a tojás fehérjét, tejszínt és a petrelyelymet, és összemixeltem az egészet. Ez egy jó kis töltelékalap, bármivel bővíthető! Ebbe a cuccba kevertem a gesztenyemasszát, majd a korábban sózott-borsozott hússzeletekre pakoltam egy jó széles csíkban. Belenyomkodtam a gyümölcsöket, megszórtam a fenyőmaggal, és feltekertem a husit. Kívülről is sóztam, borsoztam, rozmaringot szórtam rá, és kolozsvári szalonnaszeleteket pakoltam a tetejére, mivel bacont elfelejtettem venni. Alufóliába tekertem, és 170 fokos sütőben 40 percig sütöttem. (1 kiló húst kell 1 órán át sütni, ebből arányosítottam). Persze végül csak az egyik tekercset sütöttem meg, a másik egyből a mélyhűtőben landolt, két emberre ennyi a soknál is több lett volna. Kruplipürével tálaltam.



Megjegyzéseim: az alufóliába nem lett volna baj, ha teszek egy kis narancshéjat. Én persze kidobtam délelőtt az utolsó narancsot. Nekem így egy kicsit száraz lett, valami mártást elviselt volna maga mellé, de én elfelejtettem :) Azért isteni lett így is :)



6 adag , Gundeles recept




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése