2007. december 15., szombat

VKF XI. - Pulyka gyömbéres-fokhagymás aszaltszilvaszósszal


Hős indexes múltamban ismerkedtem meg Tündérlalával és az ő fokhagymás-gyömbéres szilvaszószával. Utóbbi gondolata nem hagyott nyugodni, amióta elolvastam a tizenegyedik VKF kiírását. Aztán kapcsoltam, hogy december van, és nem augusztus vége - szeptember eleje, a zöldségesnél inkább van mandarin, mint szilva, de ez egy transzformátornak :))) (értsd: aki folyton átalakítja az ételeket) ez nem lehet gond. Így lett a szósz alapja az aszaltszilva, mellé pulykát vettem, nem tudatosan, csak marhára unom a csirkemellet, mindenesetre sikerült egy igazán élénkítő és igazán ünnepi ebédet rittyenteni.



Hozzávalók a húshoz:





  • 50 dkg pulykacomb, csontja nélkül




  • só, bors, majoranna




  • kis olaj




Az egybenhagyott húst sóztam, borsoztam, majorannáztam :) Egy tűzálló tálba pici olajat kentem, beletettem a húst, és előmelegített, 180 fokos sütőben 45 percig sütöttem1.



Hozzávalók a szószhoz:





  • 1 evőkanál vaj




  • 1 evőkanál cukor




  • 2 kis csomag aszalt szilva (összesen 20 dkg)




  • 2 dl száraz vörösbor




  • 1 nagy gerezd fokhagyma




  • diónyi reszelt gyömbér




  • fél kávéskanál őrölt szegfűszeg




  • só, bors




  • 2 teáskanál étkezési keményítő




Az aszalt szilvát előző este beáztattam a borba. Aznap viszont lecsöpögtettem. A vajat egy serpenyőben felolvasztottam, a cukrot megkaramellizáltam rajta, beleöntöttem a bort (vigyázat, spriccelhet!), utánaküldtem az aszalt szilvákat2, a reszelt gyömbért, átnyomott fokhagymát, szegfűszeget, sót, borsot, majd még egy kis vizet adtam alá. 5 percig pároltam, kikevertem a keményítőt 1 deci vízzel, és besűrítettem a szószt.



Krokettet sütöttem mellé, a húst felszeleteltem, nyakonöntöttem a szósszal, és belakmároztuk.



3 adag



1 meg is állapítottam, hogy nem tudok sülthúst csinálni. Ki akartam volna próbálni a Gundelben tanult rohasztásos eljárást, de a jegyzeteim még valamelyik doboz mélyén hányódnak. Így maradtam a klasszikus megoldásnál: magas hőmérsékleten szépen kiszárítottam a húst :)



2 itt pedig arra jöttem rá, hogy igen felesleges volt lecsöpögtetni a szilvát, ha egyből a bor után a szilvát dobom a serpenyőbe, de sebaj.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése