2008. március 28., péntek

Piros-tejes tökfőzelék


Hogy kipróbáljunk alternatívákat is...



Hozzávalók:





  • 1 kg gyalult tök




  • kapor




  • 0,5 l tej




  • 1 közepes hagyma




  • olaj




  • 3 evőkanál liszt




  • 1 csapott evőkanál pirospaprika




  • só, cukor, ecet




A hagymát nagyon kis kockákra vágtam, és bő olajban üvegerse pároltam. Megszórtam a liszttel (nekem irdatlan mennyiségnek tűnt, de kell bele ennyi), majd világosbarnára pirítjuk (vajon hogy lehetne csökkenteni az olaj mennyiségén?). Lehúztam a melegről, és hozzáadtam a pirospaprikát (ez is soknak tűnt, de követtem az utasításokat). Átkevertem, felöntöttem a tejjel, kézi habverővel kevertem csomómentesre, és visszaraktam melegedni. A tejes cucchoz adtam a tököt, a kaprot, és jól megsóztam, aztán ha nem is folyamatosan, de nagyon gyakran megkeverve addig főztem, amíg a tök meg nem puhult. Ekkor megszórtam kb. 1 csapott evőkanál cukorral, pici ecetet tettem bele, és már nem forraltam tovább.



4 adag, Anci néni receptje




A klasszikus tökfőzelékem itt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése