2008. március 11., kedd

Téli szegényleves


Egyszerűen isteni lett. Régóta szemeztem ezzel a recepttel a kedvenc leveseskönyvemben, most eljött az ideje a cselekvésnek. Persze kicsit alakítottam rajta - az eredetiben nincs újhagyma és fokhagyma sem, viszont van benne egy rutabaga nevű gumós növény, amit meglepő módon nem leltem a helyi hiper polcán. A repertoárba biztos, hogy bevonul, úgyis imádjuk a leveseket, és kicsit unom már a borsó-gomba-paradicsom szentháromságot.



Hozzávalók:





  • 2 evőkanál vaj




  • 1 kisebb fej hagyma




  • 1 szál újhagyma




  • 25 dkg (3-4 szál) sárgarépa




  • 1 nagyobb fehérrépa




  • 2 közepes krumpli




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 2 babérlevél




  • 2,5 dl fagyasztott zöldborsó




  • 0,5 l tej




  • 1 evőkanál kukoricakeményítő




  • só, bors




A vajat megolvasztottam, majd rádobtam a szeletelt hagymát, karikázott újhagymát, kockázott sárga- és fehérrépát. Fedő alatt, közepes lángon 10 percig pároltam, majd hozzáadtam a kockázott krumplit és a vékonyabb szeletekre vágott fokhagymát. Felöntöttem fél liter alaplével, kicsit sóztam, borsoztam, beledobtam a két babérlevelet, és 20 percig hagytam főni. Ekkor felöntöttem 4 dl tejjel, beleszórtam a borsót, ismét sóztam és borsoztam, és újabb 10 percig főztem, igen alacsony fokozaton. A végén a maradék 1 dl tejben elkevertem a kukoricakeményítőt, a leveshez adtam, hagytam felforrni, és azonnal elzártam.



4 adag, a Lorna Rhodes-féle Book of Soups remekműve




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése