2009. május 2., szombat

Brassói aprópecsenye


Történt, hogy Fakanállal kimentünk a piacra húsvéti sonkát venni. Vagyis megkértem, hogy mutassa meg, hol kell a Bosnyákon megbízható helyről beszerezni. Megmutatta. Az akció közben feltettem a költői kérdést, mit főzzek holnap? Szemrebbenés nélkül vágta rá, hogy főzzek brassóit, el is navigált aztán a bevált húsosához is, el is mondta közben, hogy készítsem. A hús egy sajnálatos malőr miatt másnap a mélyhűtőben landolt (kórházba keveredtünk, hurrá), de aztán csak lett belőle brassói a megbeszéltek szerint. Ja, és a Mókamesternek még homokozókészletet (inc. dömper) is vettünk :)





  • 50 dkg sertéscomb




  • fél fej vöröshagyma




  • só, bors (sok)




  • 1 kg krumpli




  • 3 geresd fokhagyma




  • olaj




A húst megmostam, megszárogattam, majd kisebb kockákra vágtam. Olajat hevítettem, megforgattam-fehérítettem rajta a húskockákat, majd öntöttem alá egy kis vizet. Sóztam, borsoztam, és ráreszeltem a hagymát. Amikor elfőtte az alatta levő vizet, ismét öntöttem alá keveset, és ezt ismételgettem a teljes megpuhulásig (uszkve 1,5 óra). Ekkor rányomtam a fokhagymát, és jól összekevertem.



Közben meghámoztam és kisebb kockákra vágtam a krumplit. Sós vízben majdnem készre főztem, akkor leszűrtem, és forró olajban megsütöttem őket. Összekevertem a hússal, és készen is volt a brassói aprópecsenye.



2 termetes adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése