2010. március 29., hétfő

Marcipánnal töltött illatos kekszek a Segítsüti akcióban

Nagy örömömre szolgál, hogy idén is részt vehetek a Segítsüti akcióban! Te is részese lehetsz a süteményárverésnek, csak tedd meg a licitedet a Segítsüti oldalon, akár az én süteményemre, akár valamelyikre a többi 26 közül. Vagy többre is :) A licit 1000 Ft-ról indul, a tét pedig egy tepsi sütemény, és a két koraszülöttosztály támogatása. Figyelem, az árverés a Segítsüti hivatalos oldalán folyik!


Hozzávalók a tésztához:



  • 35 dkg liszt

  • 20 dkg vaj

  • 10 dkg darált mogyoró

  • 1 tojás

  • 7,5 dkg cukor


További hozzávalók:



  • 25 dkg marcipánmassza

  • 5 dkg darabolt dió

  • 5 dkg darabolt mogyoró

  • 1-1 kávéskanál kardamom és fahéj

  • 2 kávéskanál kakaó

  • 3 kávéskanál rum

  • 1 kis üveg baracklekvár

  • 10 dkg keserű csokoládé

  • 1 kávéskanál olaj


A tésztához a lisztet elkevertem a mogyoróval és a cukorral, majd belecsípkedtem a vajat és hozzátöttem a tojást, majd gyors mozdulatokkal összegyúrtam. 1 órán át pihentettem a hűtőben, utána kb. 1/2 cm vastagra kinyújtottam, és köröket, szíveket, csillagokat szaggattam belőle (páros számban mindegyiket). 175 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt világosbarnára sütöttem a kekszeket.


A töltelékhez felaprítottam a diót és a mogyorót, majd a marcipánmasszához gyúrtam a magvakat, kardamomot, fahéjat, kakaót, rumot. A kihűlt kekszeket megkentem baracklekvárral. A marcipános masszát porcukros felületen szintén1/2 cm vastagra nyújtottam, és ebből is kiszaggattam a fenti formákat, ügyelve az arányokra. Két-két lekváros keksz közé tettem egy-egy tölteléket, majd óvatosan összenyomtam a kekszeket.


A csokoládét apróra törtem, vízfürdő fölött az olajjal összeolvasztottam, majd kedv szerint dekoráltam a kész süteményeket.


30 db tömör gyönyör lett belőle, egy időszámításunk előtti adventi Burdából a recept



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése