2010. március 20., szombat

Londoni sajttorta

Hú és ha. Az egyik legjobb sajttorta evör. Annyi csalást ejtettem benne, hogy kipróbáltam, valóban helyettesíthető-e a Philadelphia krémsajt lecsöpögtetett tejföllel. Szerintem igen, de nem cserélném ki teljesen, legközelebb is megmaradok a fele-fele aránynál.


Hozzávalók a tortához:



  • 21 dkg zabkeksz (Győri zabfalatok)

  • 11 dkg olvasztott vaj

  • 40 dkg philadelphia krémsajt

  • 40 dkg, savójától lecsöpögtetett tejföl

  • 20 dkg cukor

  • 4 tojás

  • 4 tojás sárgája

  • 1 1/2 csomag bourbon vaníliás cukor

  • 1 1/2 evőkanál frissen facsart citromlé


Hozzávalók a mázhoz:



  • 20 dkg, savójától lecsöpögtetett tejföl

  • 2 evőkanál cukor

  • 1/2 csomag bourbon vaníliás cukor


Az aprítógépben morzsásra törtem a zabkekszet, majd hozzákevertettem vele az olvasztott vajat. Kézzel egy 26 cm átmérőjű tortaforma aljába egyengettem, majd betettem a hűtőbe kb. 25 percre. Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra.


A krémsajthoz kevertem a lecsöpögtetett tejfölt, majd a cukrot, tojásokat és tojássárgákat, a vaníliás cukrot és a citromlét. Feltettem forrni egy kislábosnyi vizet.


A 25 perc elteltével kivettem a hűtőből a tortaformát, háromszorosan becsomagoltam alufóliába az oldalát, majd beleöntöttem a krémsajtos tölteléket, és betettem a sütőbe, a tepsibe. Óvatosan köréöntöttem az addigra felforrt vizet, és ebben a vízfürdőben sütöttem 50 percet. A mázhoz összekevertem a tejfölt a cukorral és a vaníliás cukorral, majd amikor a torta megsült, rásimítottam, és további 10 perc alatt rásütöttem. Kivettem a tortát a sütőből, és az alufóliába csomagolva hagytam kihűlni. Másnap tálalás előtt jó félórával kivettem a hűtőből, hogy kicsit kiengedjen, majd lehetett is szeletelni. Képet nem készítettem, mert a tejfölös máz miatt nem lehetett szépen szeletelni, de higgyétek el, remekjó lett, az eddigi legjobb sajttorta, amit ettem.


Nigella Lawson Hogyan váljunk házi istennőkké c. könyvében az eredeti recept (kép is van a linkhez), és csak nagyjából módosítottam nagyobb tortaformára

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése