2010. szeptember 13., hétfő

Citromos-mákos kekszek

Megláttam Fakanálnál, és azonnal tudtam, hogy cselekednem kell. Előbb azért megvártam, hogy feltámadjak halottaimból a szájsebészes-fülorrgégészes-táppénzes körök után, aztán usgyi, nekiláttam.


Hozzávalók:



  • 10 dkg vaj

  • 150 ml cukor

  • 1 tojás

  • 350 ml liszt

  • 1 nagy citrom reszelt héja

  • fél teáskanál sütőpor

  • csipet só

  • 2 evőkanál darálatlan mák


A vajat, cukrot és a tojást kézimixerrel alaposan kikevertettem. Egy másik tálban összekevertem a lisztet, citromhéjat, sütőport, sót, mákot, majd hozzákevertem a vajas elegyhez. Betettem a hűtőbe, és jó egy órát hűlni hagytam.


Előmelegítettem a sütőt 170 fokra (légkeverés), a tepsiket kibéleltem sütőpapírral, majd a tésztából 1,5-2 cm-es gömböket formáltam, és tisztes távolságra helyeztem el őket egymástól. 10 perc alatt készre sültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése