2010. szeptember 30., csütörtök

Halgolyók kapros-kapris mártásban

Ehhez az ebédhez az a kapcsolódó mottóm, hogy mi baj lehet, ha ötvözöm Beleznay Tamást és Fakanál Évát? Merthogy B. Tamásnak jelent meg egy receptje a Nők Lapjában, ahol nagyjából ugyanezt adta elő sertéshúsból. Viszont nekem a kaporról beugrott Éva kapros hala, és már tudtam, mi lesz az ebéd.


Hozzávalók:



  • 50 dkg hal (esetünkben sárga tőkehalfilé)

  • 1 fej hagyma

  • 2 szelet kenyér

  • 1 tojás

  • kevés tej

  • 1 duci gerezd fokhagyma :)

  • só, bors

  • 1,5 liter zöldségleves (esetünkben bio leveskockából)

  • 2 dl tejszín

  • 2 evőkanál kapribogyó

  • 2 tojás sárgája

  • fél citrom leve

  • fél csomag kapor

  • pici olívaolaj


A halat reggel fokhagymás tejbe áztattam, ebben el is maradt két-három órát. Aztán az aprítógépben ledaráltattam. A hagymát apró kockákra vágtam, kis olajon megpároltam. A kenyeret a maradék fokhagymás tejben megáztattam, majd kifacsartam. A halhoz adtam a hagymát, ázott kenyeret, tojást, sóztam, borsoztam. Felforraltam a levest, és úgy 3-4 centis golyókat formáltam a halmasszából, majd kifőztem. Nem kell neki sok, lévén halról van szó, újraforrástól-feljöveteltől 10 perc bőven elég is. Kiszedtem egy jó nagy jénaiba a golyókat, és letakartam alufóliával.


Aztán nekiálltam a mártásnak: Leszűrtem a levesből fél liternyit. Kevés olajon megpirítottam a kapribogyót, majd felöntöttem a levessel. Egy külön tálban összekevertem a tejszínt és a tojássárgákat, aztán a forró levesből egy keveset hozzáadtam, és az egészet visszaöntöttem a mártásba. Amint fortyogni kezdett, elzártam alatta a gázt. Belecsavartam a fél citrom levét, és rászórtam a frissen apróra vágott kaprot.


5-6 adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése