2010. október 2., szombat

Spenótos nokedli sajttal-tejföllel

Hozzávalók:



  • 3+5 dkg vaj

  • 1 kis fej hagyma

  • 1 gerezd fokhagyma

  • 25 dkg spenót (fagyasztott, leveles)

  • 15 dkg túró (minna alacsony zsírtartalmú)

  • egy kupica :) tej

  • 4 dkg reszelt parmezán

  • 2 tojás + 1 sárgája

  • 20 dkg liszt

  • só, bors, szerecsendió

  • a tálaláshoz tejföl, érettebb sajt


A 3 dkg vajon megpároltam a nagyon apróra vágott hagymát, majd a fokhagymát. Hozzáadtam a spenótot, enyhén sóztam, beletettem a tejet és úgy 2 percig főztem. Hagytam langyosra hűlni, ekkor leturmixoltam (biztosra kell menni), majd hozzáadtam a túrót, parmezánt, a tojásokat, fűszereket (sokat, mert igényli). Jól összekevertem, majd apránként elkevertem a liszttel is.


Jó nagy lábosnyi forró vízbe szaggattam evőkanállal a nokedliket, majd miután elkezdtek feljönni a tetejére, 15 percet főztem. Az 5 deka olvasztott vajon átforgattam, lehetett tálalni.


Mi tejföllel és sajttal ettük, nem volt kedvem további parmezánt reszelni, ugyanis az első körtől, ahol a 4 dekát reszeltem, fagyási sérülésem lett (a mélyhűtőben tartom a parmezánt). Megfordult a fejemben a vaj helyett füstölt szalonna zsírján forgatni, de így egyszerűbb volt, és jobb is szerintem.


4 adag, az eredeti recept a Tutitippekről. Mivel nem túl fotogén :) étel, fénykép nem készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése