2007. június 24., vasárnap

Sangría


Hát kérem, épp kb. három évvel ezelőtt csinált először - balazs - sangríát, először egy próbaadagot a szülinapunkra, E80-as tortával kísértük, majd az azt követő őrségi hétvégére hozott magával kétnapi adagot, amit mindjárt első este elfogyasztottunk, majd nagyon röhögtünk, majd algopiryneket szedtünk másnap. Azóta is szeretjük a sangrítát csapatostul, most én is nekiveselkedtem, mivel jött a siserehad. Mondjuk pont a fele megmaradt, a hűtőben figyel, vidám esték elé nézek, mert Valakinek nem bírja a gyomra.



Hozzávalók:





  • 8 üveg olcsójános száraz vörösbor




  • 3 citrom




  • 2 lime




  • 2 alma




  • 5 narancs




  • 1 kiló őszibarack




  • 40 cukor




  • 2 dl ocsójános brandy




  • 2 rúd fahéj




  • 5 dl szénsavas ásványvíz




  • jégkocka




A gyümölcsöt összeaprítottuk, előzetesen persze megsikáltam a citrusféléket folyó víz alatt, mivel ezek héjastul ugrottak fejest az alkoholba, az alma héjával a krumplipucoló végzett, a barack héján pedig a ráöntött forró víz. A bort összekevertük a brandyvel, a gyümölccsel, és a 40 deka cukorból valamint 1 deci vízből főzött cukorsziruppal. Beledobáltam a két fahéjrudat, és a hűtőbe tettem volna egy éjszakára, ha nem lenne kicsi a hűtőm, de kicsi, így nem tettem. Amikor jöttek a vendégek (lásd még: siserehad) felöntöttem a szénsavas ásványvízzel, nyomattam bele jégkockát, és lehetett poharakba merni.



Csoportos adag, vigyázat. Nagycsoportos. Szóval felezhető.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése