2007. június 25., hétfő

Juhtúrós pogácsa


Hozzávalók:





  • 50 dkg liszt




  • 25 dkg margarin




  • 15 dkg juhtúró




  • 1 doboz tejföl




  • 1 tojás sárgája + 1 egész tojás a kenéshez




  • 2 dkg élesztő




  • 1 dl tej




  • 2 teáskanál cukor









  • reszelt sajt




Az élesztőt a cukorral és a langyos tejjel felfuttattam. Közben a lisztbe csipkedtem a hideg margarint és a juhtúrót, megsóztam, hozzáadtam a tojás sárgáját és az élesztős cuccot. Gyorsan összedolgoztam a tésztát, folpackba csomagoltam, és a hűtőbe száműztem vagy két órára (egy egész éjszakára még sokkal jobb lett volna).



Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, a tésztát pedig a hűtőből kiszedve kb. egycentisre nyújtottam, néhol még vékonyabb is lett, majd kétféle pogácsaszaggatóval szaggattam. Szépen egymás mellé sorjáztam őket a két tepsiben (sütőpapír!), méret szerint válogatva, a felvert tojásfehérjével megkentem, a reszelt sajttal megszórtam*, és a sütőbe küldtem a két tepsit, légkeverés funkcióval. 17-20 perc alatt sültek tökéletesre.



3 tepsi lett belőle. A recept VTTM-től származik, még az index szaktopikból vadásztam évekkel ezelőtt.



*aki pedig azt meri nekem állítani, hogy 30+ fokban, a 180 fokos sütő előtt guggolva lehet sajtot szórni bármire is, az téved. Maximum csipegetni lehet, az meg őrjítő módon pepecs. Azt is szeretem, amikor aszondják, hogy locsold meg a rakott krumplit tejföllel. Anyád, morogják a topiklakók. Locsolás és tejföl, na az nem jön össze. Ja, természetesen teljesen HACCP-s megoldás a 2,6 nm-es konyha adottságait kihasználva a földön átugrálni a sütéskész pogácsák fölött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése