2007. szeptember 25., kedd

Cukkinifasírt salátával, fokhagymás tejföllel


Ahogy sok más recept, a cukkinifasírté is évek óta várt a sorára, hogy végre a kipróbálandók közül a kipróbáltak közé kerüljön. Valaki anyukája csomagolt a múlt héten mindenféle házi termesztésű zöldségeket, köztük két szép cukkinit, kár lett volna veszni hagyni őket, neki is láttam hát. Egyébként a saláta nagy része is az ő kertjéből való.



Cukkinifasírt:





  • 2 karcsú, de nagyobb cukkini




  • 1 tojás




  • 1 gerezd fokhagyma




  • fél fej hagyma




  • vegete, bors




  • zsemlemorzsa




A cukkiniket megmostam, meghámoztam, ahol kellett, a magos részt eltávolítottam, és nagyobb kockákra vágva, adagonként az aprítógépben " lereszeltem" . Jó alaposan megszórtam vegetával, hogy levet engedjen, majd kifacsartam, hozzáadtam a tojást, áttört fokhagymát, kiskockás hagymát, borsot, további vegetát, és annyi zsemlemorzsát, hogy keményebb fasírt állaga legyen a cuccnak. A problémák itt kezdődtek, hiszen Fakanálnál azt olvasom, hogy " Nem túl forró, nem túl sok zsiradékban - én olajban - süssük szép pirosra a kérgét úgy, hogy lehetőleg a belseje is átsüljön." , hát ez leírva igen egyszerű, kivitelezni egy olajban sütésben nem gyakorlottnak nem annyira az. Üzenet magamnak: inkább tovább kell sütni alacsony fokozaton. Egyszóval finom, de középen kissé nyers fasírtokat kaptam :-O Béndzsadzsó vagyok :)



Saláta:





  • 3 fej érett paradicsom




  • fél kígyóuborka




  • mindenféle színű paprikák




  • 1 kis fej lilahagyma




  • fél doboz kukorocakonzerv




  • só, majoranna, bazsalikom (lehettem olyan szemét magammal, hogy nem pakoltam az albérleti cuccba a provanszi fűszerkeveréket???)




  • olivaolaj




Hát ezt nem magyarázom, mindent összeaprítottam, majd fűszereztem, olajoztam, kész.



Fokhagymás tejföl:





  • 2 dl tejföl




  • 3 gerezd fokhagyma




  • vegeta




  • frissen őrölt vegyesbors




Ezt Valaki rakta össze, remek elegyet kevert (mekkmester :), szintén nem részletezem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése