2007. szeptember 22., szombat

Tárkonyos belsőségaprólékleves - VKF IX. előnevezés


Előnevezek, mert elutazásilag távollétben leszek. Ahova megyek, ott van olivamúzeum :)



A belsőséges fordulóról összefoglalóan annyit tudok elmondani, hogy hát izé. Maradjunk annyiban, hogy én megpróbáltam. Végül is, szeretjük a velős kenyeret, a májnál szinte nincs nagyobb kedvencem, egyszer ettem szalontüdőt és az jó volt, emlékeimben élénken él a zúzapörkölt és a szívpörkölt is. Valaki még a pacalt is megszerette felnőttkorára, na én nem vagyok ennyire perverz. A gondolataim folyamatosan egy májas quiche körül jártak, de ugye még mindig albérlet, be kellett volna kéredzkedjek valaki konyhájába, de nem volt energiám megszervezni. Aztán a lelki szemeim előtt megjelent egy vegyes belsőséges aprólékleves, utánaolvasgattam kicsit a neten, és arra jutottam, hogy ezek nem sokban térnek el az én tárkonyos ragulevesemtől. Meg is főztem szinte pont úgy (nem is írom ide, csak belinkelem), ahogy ott le van írva, csak a husi helyett vettem 15 deka csirkezúzát és 20 deka májat, szívvel. Meg azzal a különbséggel, hogy elég sokáig főddögélt a zúza a tárkonyos-hagymás alaplében, de nem és nem akart puha lenni. A leves íze sem lett eltérő karakterű. Annyit okosodtam, hogy 1. nem főzök zúzát a továbbiakban, 2. úgy is lehet tárkonyecetet csinálni, hogy a szárított tárkonyt beleáztatom a sima ecetbe 4-5 órára, 3. a klasszik ragulevesemet felturbózhatom májjal, mert az viszont nagyon finom a levesben.






before after

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése