2007. szeptember 9., vasárnap

Zöldségleves


Megjöttünk a nyaralásból, 4 napig tanulmányoztuk az osztrák gasztronómiát, na jó, azért sétáltunk is nagyokat meg nézelődtünk. Mindenesetre a hús-krumpli típusú vacsorák után jól esett valami zöldségesebbet és könnyebbet ebédelni. Tervezek azért beszámolni a nyaralás gasztrorészéről is...



Hozzávalók:





  • kis olaj




  • fél vöröshagyma




  • 1 nagyobb répa




  • fél zeller




  • 4 kelbimbó




  • 1 fehérrépa




  • 3 gomba




  • 2 gerezd fokhagyma




  • 2 kis paradicsom




  • 1 szárnyasleveskocka




  • bors




  • a tálaláshoz frissen reszelt parmezán




A következő dolgokat egy lábosba szórtam: hagymát kockázva, répát és kelbimbót karikázva, fehérrépát félkarikázva, zellert hasábozva. Nyakonöntöttem egy kis olajjal, és alaposan megfuttattam őket közepes lángon. Amikor már majdnem jónak ítéltem, a félbevágott fokhagymagerezdeket is belehajintottam, fötörtem :) rajta egyet, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje, beledobtam a leveskockát és megborsoztam, és hagytam rotyogni. Fedél nélkül, mint az újság, elsősorban azért, mert eltörött a lábosra illő fedőm, amivel meg helyettesíteni szoktam, azt nem igazán szeretem. Na de: amikor már majdnem teljesen puhák voltak a zöldségek, a felszeletelt gombát és nyolcadolt paradicsomokat is beledobtam a levesbe, kis víz, kis só, és készre főztem, innen már nem kellett neki sok. Tálaláskor parmezánt reszeltünk rája. Amúgy spenót volt a második.



2 nagy tányér lett belőle.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése