2012. december 17., hétfő

Citromos-vörösáfonyás keksz

Gyorsan valami finomat. Izé, elszámoltam magam egy héttel, valamiért azt hittem, hogy jövő héten lesz ovis karácsony, de nem, családi karácsony lesz akkor. Na, mi van itthon, vaj mindig, most vettem vörösáfonyát, legyen vörösáfonyás keksz. Gugli, aki a barátom, Piszke receptjét dobta kis elsőnek. Szerencsére, itt le is ragadtam, és még vacsi előtt bekevertem a tésztát. Fürdetés-altatás után kisültek, holnap hávájdizsinapfény. Akarom mondani, holnap karácsonyfaszemlélés, pinkódmegszerzés az új banktól, kreatív bolt, számítógépszervíz a város túloldalán, délután ovis karácsony, ahol az eszemká nevében még verset is olvasok. Ha keresek addig.

Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • csipet só
  • 12 dkg hideg vaj
  • 2 ek búzadara
  • 2 ek citromlé
  • 1 tk reszelt citromhéj
  • 5 dkg aszalt vörösáfonya
A darát a citromlével összekevertem, és hagytam 10 percet állni. A hozzávalókat az áfonya kivételével morzsásra kavartattam az aprítógéppel, Ekkor belekevertem a vörösáfonyát is, kézzel összeállítottam a tésztát, két rudat sodortam belőle, és folpackban mentek hűlni 2 órát.


A várakozási idő leteltével előmelegítettem a sütőt 170 fokra (légkeverés), kb fél centi vastag karikákat szeleteltem (jó éles késsel) a rudakból, sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket jó messzire egymástól, és 10 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése