2012. december 15., szombat

Narancsos-szirupos torta

Igazi adventi, karácsonyközeli darab. Narancsos-mogyorós, illatos, teához remek választás. Eredetileg az újságban kerek tortaként sütötték, de a receptben az szerepelt, hogy ne kapcsos tortaformában süssük, hanem simában. Kérdem én, kinek van még 2012-ben kapocstalan tortaformája? No, mérőszalag elő, területszámítási emlékek elő, és kiderült, hogy a nagyobbik szögletes kenyérsütő formám (27 cm X 8 cm) pont alkalmas egy féladaghoz.

Hozzávalók:

  • 2 narancs, a héjuk is szükséges
  • 3 ek golden syrup
  • 10 dkg vaj + egy kicsi a forma kikenéséhez
  • 10 dkg liszt
  • 5 dkg darált mogyoró (eredetileg mandula)
  • 10 dkg barna cukor
  • 1 tk sütőpor
  • 2 nagy tojás
A sütőt (légkeverés) előmelegítettem 160 fokra. A formát kivajaztam, majd az aljára tettem a golden syrupot, igyekeztem eloszlatni. A narancsok héját egy nagy tálba reszeltem - ebben készült a tészta később - majd meghámoztam a gyümölcsöket, törekedtem rá, hogy a fehér héját is leszedjem. Felkarikáztam, és a szebb karikákból négyet a forma aljára tettem. A többi gyümölcshúst apróra vagdaltam.
Elkészítettem a tésztát: a lisztet, sütőport, cukrot, darált mogyorót, kissé puhított vajat és a tojásokat összekevertem (kb. mint a muffint, lukas fakanállal és alig), majd a végén belekevertem az apróra vágott narancsot is. A formába kanalaztam, kanállal a tészta közepére húztam egy csíkot, hátha így nem púposodik fel annyira. Az előmelegített sütőbe tettem, és 35 perc alatt megsütöttem. Hagytam 10 percet hűlni, ekkor borítottam ki a formából. Szeletelni viszont csak hidegen álltam neki.

A receptet a Good food novemberi számában találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése