2012. december 7., péntek

Citromos-kakaós keksz

Eredetileg citromos-gyömbéres és pöffeteg a neve. Én reszeltem bele gyömbért, de elhanyagolható az ízvilága (nem is értem, miért, lehet, többet kellett volna reszelni bele), bezzeg a citromé, ami levett a lábamról a kakaós kombóval.

Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt
  • 4 dkg kakaópor
  • 20 dkg cukor 
  • 1 csapott teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál reszelt citromhéj
  • 6 dkg vaj
  • 2 tojás
  • a forgatáshoz 3 ek porcukor

Minden hozzávalót (mínusz porcukor) az aprítógépbe méregettem, az szépen összeállította nekem a tésztát. Hűtőbe tettem egy órára pihenni.
Előmelegítettem a sütőt 180 fokra (légkeverés), 2 nagy tepsibe sütőpapírt szabtam. Aztán a hideg masszából diónyi golyókat hengergettem, a porcukorban alaposan megforgattam, és jó nagy távolságra tettem őket egymástól a tepsiben. 12 perc alatt sültek készre.

A receptet Dokitól lestem el a csakapuffin blogról.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése