2012. december 21., péntek

Sütőben sült-főtt marharagu

Nem bouf bourginon, azaz burgundi marha. Nincs benne klasszik vörösbor, inkább angolosnak mondanám az ízvilágát, de nekem nagyon bejött. Még annyit a just-in-time módszeremről, hogy épp megfőtt a csirkelevesem, amikor odaértem a teendőkhöz, hogy felengedjük csirke alaplével. Elég jót tett az önértékelésemnek is, és a husinak is.

Hozzávalók:

  • 70 dkg marha lapocka
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 kis fej vöröshagyma nagyobb kockákra vágva
  • 1 sárgarépa vastagra karikázva
  • 1 kis zellergumó nagyobb kockákra vágva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kakukkfű
  • őrölt koriander
  • őrölt szegfűszeg (pici)
  • 25 ml balzsamecet
  • 30 ml szójaszósz
  • 100 ml Mavrodaphne (görög mazsolabor)
  • 1 púpos :) evőkanál méz
  • 1 ek paradicsompüré
  • 400 ml csirkealaplé
A sütőt bekapcsoltam 140 fokra (légkeverés). A húst megmostam, felszeleteltem, majd egy sütésálló lábosban felforrósított olívaolajban 10 perc alatt megpirítottam minden oldalukat. Mellétettem a zöldségeket, megszórtam a fűszerekkel, és erős lángon együtt pirítottam kb. 5 percig. Ekkor hozzáadtam a balzsamecetet, szójaszószt, mazsolabort, mézet, paradicsompürét, lehalkítottam a gázt, és kicsit összerottyantottam. Felöntöttem a húslével, felforraltam, lefedtem, és betettem a sütőbe 3 óra hosszára, addigra egészen omlós lett a hús. Ekkor kivettem a husit és a zöldségeket, a szaftot jó 10 perc alatt beforraltam, és a húsra öntöttem. Krokettel és rösztiburgonyával tálaltam. Kép nem készült, mert nagyon éhesek voltunk :)

4 adag, Gordon Ramsay receptje a Good Food magazin októberi számából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése