2008. május 22., csütörtök

Spárgás rizottó


Hozzávalók:





  • 2 evőkanál olaj




  • 1+1 evőkanál vaj




  • 30 dkg spárga




  • 30 dkg rizs




  • 1 lilahagyma




  • 1 gerezd fokhagyma




  • 12 dkg fagyasztott zöldborsó




  • 1 újrépa




  • 1 l húsleves




  • 4 dkg reszelt parmezán




  • só, bors




A spárgát megmostam, megpucoltam, 1 centis darabokra vágtam. A répát meghámoztam és kis kockákra vágtam, szintúgy a lilahagymával. A fokhagymagerezdet félszeletekre vágtam.



Összeolvasztottam a vajat az olajjal, és ezen megfuttattam a lilahagymát, majd ráöntöttem a rizst, és hozzáadtam a fokhagymát, és 3-4 percig együtt pirítottam őket. Hozzákanalaztam 2 merőkanálnyit a forró levesből, majd amikor ezt elfőtte, újabb 2 merőnyit, és amikor ezt is elfőtte, megkapta a zöldségeket, valamint sót és borsot, plusz a maradék levest. Jó alacsony hőmérsékleten készre főztem, a legvége előtt kicsivel beleszórtam a parmezánt, majd a végén 1 evőkanálnyi vajat még belekevertem.



4 adag, Nemisbéka Spárgás-borsós rizottója nyomán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése