2008. május 3., szombat

VKF XV. - Petrezselymes túrótorta


Surreal but nice - mondja Hugh Grant Julia Robertsnek a Notting Hillben, amikor a könyvesbolti eladó srácot megcsókolja az imádott filmsztár, majd elköszönnek. Pont ez a véleményem a Vigyázz, kész, főzz XV-ik, kreatív fordulójára nevezett petrezselymes túrótortámról. Hihetetlen, de jó :)



Hozzávalók:





  • 50 dkg túró




  • 3 dl joghurt




  • 3 tojás sárgája




  • 1 tojás fehérje




  • 8 dkg liszt




  • 1 csomag petrezselyem




  • 1 csapott teáskanál só




  • frissen őrölt bors




  • margarin és zsemlemorzsa a tortaformához




A sütőt bekapcsoltam 150 fokra. A túrót egy mély tálba borítottam, majd utánaküldtem a joghurtot, a tojássárgákat, a sót, borsot és a lisztet, és alaposan elkevertem az egészet. Az egy tojásfehérje habjával lazítottam, belekevertem a nagyon finomra vágott petrezselymet, majd a kimargarinozott-zsemlemorzsázott tortaformába öntöttem a masszát. A 150 fokon sütöttem 75 percig. Olivaolajjal leöntött paradicsomszeletekkel, és némi friss bazsalikommal tálaltam.



4 tisztességes adag, Bereznay Tamás receptjét adaptáltam (Nők Lapja)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése