2008. május 23., péntek

Caribi parti - mangóleves


Hát izé. Úgy indult a dolog, hogy elkészítem ezt a levest itten. Mivel pótcselekvésként (időt kellett húzni) bementem egy Plusba csütörtökön, és ott szembejött egy mangó. Ellenben mascarpone nem jött szembe sehol a nap folyamán. Ahogy nektarin sem. A natúr krémsajtot pedig hiába kevertem össze porcukorral Nemisbéka tanácsa alapján, az valahogy annyira fura ízű lett, hogy a sloziban landolt, így maradt a hagyományos magyar megoldás, a tejföl. Nesze neked karibi parti. Azért finom lett ám, csak nyomokban sem hasonlít az ötletadó recipére :)



Hozzávalók:





  • 1 nagy, érett mangó




  • 6 barna kockacukor (az a kisebbik fajta)




  • 1 evőkanál vaj




  • löttyintésnyi bacardi




  • fél liter forró víz




  • 3 púpozott evőkanál tejföl




  • 4 púpozott teáskanál porcukor




  • 1 lime reszelt héja




  • pici limelé




A mangót megpucoltam, levagdostam a magjáról, és nagyjából feldaraboltam. A megolvasztott vajra dobtam a mangót és a kockacukrokat, alaposan összepároltam, majd aláöntöttem a bacardit, és puhára főztem. Felöntöttem a forró víz nagyjával, és leturmixoltam. Kikevertem a tejfölt a cukorral, felöntöttem a forró víz maradékával, alaposan elkevertem, és a mangós szottyhoz mixeltem. Ekkor belereszeltem a lime héját, csavartam bele egy kis limelét (ennél hülyébb szó kevés van szerintem), és összeforraltam.



3 adag




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése