2008. július 20., vasárnap

Afrikai harcsa fokhagymásan


Merjünk nagyot álmodni, ugye. Jóban vagyok én a halakkal. Na jó, mondjuk inkább azt, hogy jóban voltam gyerekkoromban, most meg egyre kevésbé, egyszerűen szűkül a kör, amit megeszek. Régen simán ettem rántott pontyot, sült keszeget, füstölt angolnát. Mára a halászlé maradt (ha nem én csinálom), meg a sült hekk és a lazac. Na de mégis, halat kell enni, ilyenkor állítólag még inkább igaz, hogy hetente. A madaras teszkóban csámborogva egyszer csak beugrott, hogy akkor hétvégén lesz hal, a kínálatot tekintve pedig csak az afrikai harcsa volt ismerős. Vettem is gyorsan 3 fél filét, azaz másfél tetemet, mielőtt meggondolnám magam jól. Ebben a receptben az a jó, hogy 5 perc alatt össze lehet állítani, meg az is, hogy valahogy úgy ismerkedtünk meg vele, hogy " a fokhagyma elveszi a hal büdös ízét" :-)



Hozzávalók:





  • 1,5 afrikai harcsafilé




  • 1 nagy doboz tejföl




  • 4 gerezd fokhagyma




  • só, bors




A tejfölbe nyomtam a fokhagymákat, sóztam (picit), borsoztam. A halfiléket lemostam, eltávolítottam a számomra véleményes részeket (uszony stb.), félbevágtam őket, és egy mély tálban a fokhagymás tejfölben pácoltam 1,5 órán keresztül a hűtőben. Amikor ez letelt, egy nem túl széles, ámde inkább mély jénaiba pakoltam őket, és 170 fokra előmelegített sütőben fél órán keresztül sütöttem. Elvileg, ha sikerül egy sorba rakni őket, 10 perc alatt megvannak (de én ebben nem hiszek :) Petrezselymes újkrumplival tálaltam.



4 adag, a Gundel egykor jóféle főzőtanfolyamán tanultam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése