2009. január 27., kedd

Citromos süti


Ismerőseink jelentkeztek be péntek délutánra-estére. Én pedig a Fakanáltól kapott citromlekvárhoz szerettem volna valamit sütni már napok óta, végül felhívtam és konzultáltam vele. Fakanált, nem a citromos lekvárt :)) A kicsivú-féle citromos sütit ajánlotta, nosza, meg is sütöttem. Ezen a ponton derült ki amúgy, hogy se őzgerincformám, se püspökkenyérformám nincs, ejnye. Lényeg a lényeg, a sütemény sikerült, a vendégség elmaradt... Lett viszont finom reggelim :)



Hozzávalók:





  • 4 tojás




  • 13 dkg cukor




  • 8 dkg vaj




  • 1 citrom (héja és leve is)




  • 12 dkg liszt




  • 1 púpozott teáskanál sütőpor




A tojásokat kettéválasztottam. A tojássárgákat a cukorral fehéredésig verettem a kedvenc kézimixeremmel, majd belereszeltem a citrom héját a kedvenc reszelőmmel (:-)) A citrom levét is kicsavartam és hozzákevertem, majd fokozatosan belekevertem a sütőporos lisztet is. A tojásfehérjéket stílszerűen kis citrom levével kemény habbá vertem, majd óvatosan a citromos cuccoshoz forgattam. Forma híján kivajaztam-kiliszteztem egy szögletesebb jénai tálat, beleöntöttem a tésztát, és 180 fokon 30 perc alatt készre sütöttem. Hagytam langyosra hűlni, csak ezután borítottam ki a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése