2009. január 20., kedd

Karácsonyi kacsa


Hű de szép alliteráció :) Azt is írhattam volna, hogy gyömbéres-almás kacsasült. De akkor nem kap szót a golden syrup, ami pedig igen jó találmány, nem is értem, eddig miért rejtőzött a kamrafiók mélyén. Lényeg a lényeg, nemisbéka kartácsnő ajánlott egy receptet, és meg jó szokás szerint kicsit átformáltam. Hogy jól sikerült, az nem vitás, karácsony reggelén pedig kacsazsíros zsömlét toltam arcba be :) Most meg jól ideírom, lassan egy hónap elteltével, hm, még mielőtt aludni térne a blogom...



Hozzávalók:




  • 2 kacsamell

  • 2 alma

  • 1 csokor újhagyma


  • 1 evőkanál reszelt gyömbér

  • 2 evőkanál karácsonyi ízesítésű golden syrup





A kacsamelleket megmostam, szárazra töröltem, majd a zsíros felét kárókockásra bevagdostam, vigyázva rá, hogy a hártya ne sérüljön. Erős hőmérsékleten először a zsíros, majd a nemzsíros részüket megkapattam, a nemzsíros oldalt megsóztam. Egy nagy jénaiba tettem a kacsamelleket, és a karikákra vágott újhagymát valamint a megpucolt, szeletekre vágott almát tettem mellé. Nagyjából megszórtam a reszelt gyömbérrel, megöntöztem a golden syruppal, és alacsony hőfokú sütőbe (80 fok) toltam (rohasztásos eljárás, a Gundelben tanultuk). És vártam, hogy megsüljön. Nem sült, biztos türelmetlen voltam. Úgyhogy feljebb kapcsoltam a sütőt, és megsütöttem... Krumpipürével tálaltam. Üzenem magamnak, hogy legközelebb bátrabban lehet bánni a gyömbérrel!



4 adag lett belőle






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése