2009. január 29., csütörtök

Lime-szirupos muffin


Újabb recept kicsivútól, megint friss ízzel, kis egyszerűsítéssel. Talán a nyarat szeretném már megidézni végre, vagy a régi szép mojitos estékre emlékszem? :)



Hozzávalók:





  • 17,5 dkg liszt




  • fél teáskanál sütőpor




  • 17,5 dkg cukor




  • 2 lime reszelt héja




  • 2 tojás




  • 12,5 dkg olvasztott vaj




  • 4 evőkanál tej




  • a limesziruphoz 10 dkg porcukor és a két lime kifacsart leve




Egy tálba mértem a lisztet, sütőport és a cukrot, és belereszeltem a lime-ok héját. Beleütöttem a tojást, hozzáadtam az olvasztot vajat és a tejet, majd jól összekevertem. Papírkapszlikat pakoltam a minimuffinsütőkbe, elosztottam bennük a tésztát, és 160 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.



Közben elkészítettem a szirupot: a porcukorra öntöttem a facsart lime-lét, és összeforraltam. Amikor a muffinok kicsit kihűltek, egy tálcára szedtem őket, megszurkáltam egy kínai evőpálcával, majd igyekeztem minél több szirupot a lukakba folyatni. Ne legyenek illúzióink, az egész konyha ragadt a művelet végére, és a muffinpapír is jobban ragadt a tésztára a szokásosnál, de az eredmény mindenért kárpótolt! Legközelebb valahogy el fogok jutni egy virgin mojito jellegig, az biztos :)



30 minimuffin lett belőle




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése