2008. szeptember 14., vasárnap

Lisztproblémáim vannak - segítsetek


Nem először fordul elő, hogy nem sikerül főzeléket besűrítenem. Sokadszorra. Mostanra viszont odáig fajultak a dolgok, hogy már nincs kedvem nekilátni semmi ilyesminek, mert kudarc lesz a vége. A szerencsétlenkedéseim elején a tapasztalatlanságomra fogtam, és a bátortalanságomra, biztos nem merek bele elég rántást - habarást rakni, és hogy nem ismerem még a mennyiségeket. Közben azért eltelt jópár év, főzni is szoktam, de valahogy nemhogy javulna a tendencia, még romlik is. Technológiailag az otthon tanultakat követem: forró lébe hideg sűrítést rakunk, így akár habarok, akár rántok, azt előbb felengedem hideg vízzel, csomómentesre keverem, és úgy rakom a forró cuccba. Ez egy ideig működött, mostanában már ez sem, galacsinok lesznek a levesben - főzelékben. Vajon miért? Más a liszt? Milyen lisztet kellene, hogy használjak? Egy speciális " márkát" , fajtát? Vagy BL valamennyit? Esetleg rossz a technika? Adjatok tippeket, hajlandó vagyok próbálkozni. És mi van a mennyiségekkel? Miért van, hogy ha követem Horváth Ilonát (mostanában már direkt megnézem), az full híg lesz? Miért van, hogy követem némely saját, korábban precízen leírt receptemet, az is híg lesz? Miért nem tudok én egy normális sűrűségű főzeléket vagy töltött paprikát csinálni? Egészen el vagyok keseredve :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése