2006. december 23., szombat

Dijoni mustáros szarvasraguleves gnocchival


Hozzávalók:



  • 50 dkg szarvascomb

  • 15 dkg sárgarépa

  • 15 dkg fehérrépa

  • 3 evőkanál dijoni mustár

  • 1 citrom

  • 2 dl tejszín

  • 20 dkg gnocchi



A szarvashúst kis kockákra vágjuk, és 1 liter forró vízben 2-3 perc alatt leforrázzuk. 3 liter (szerintem kevesebb) hideg vízben főzni tesszük, 3-4 babérlevél kíséretében, sózzuk természetesen. Kb. 50 percig főzzük, majd beletesszük a felkockázott zödségeket (szerintem kicsit többet is elbír, legalább a sárgarépából), és együtt puhára főzzük. Hozzáadjuk a dijoni mustárt, a citrom reszelt héját és a kifacsart levét (figyelem, nagy citrom esetén a fele is elég!). Belefőzzük a gnocchit, majd kevés forró levest elkeverünk a tejszínnel, és ezt is hozzáadjuk a leveshez. Frissen vágott petrezselymet szórunk még rá, és készen is vagyunk.



A levest Bereznay Tamás receptjei közül lestük, a Nők Lapjában volt.



Megjegyzések: a 3 liter víz sok ennyi húshoz-zöldséghez, ebből nem raguleves lesz így. Nekem hiányzott a bors belőle, így mi nem hagytuk ki sem a végén, sem frissen őrölve, tálaláskor. És nem is szeretem a gnocchit :) És a citrommal vigyázni kell, viszont elvisel akár több mustárt is. Szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése